Türkiye’nin ticari araç markası Anadolu Isuzu, 2021 yılı mali sonuçlarını açıkladı. Yurt içi ve yurt dışı pazarlardaki yüksek performansı ile başarılı mali sonuçlara imza atan Anadolu Isuzu’nun net satışları bir önceki yıla göre %116 artışla 2.678 milyon TL olarak gerçekleşti. Şirketin 2021 yılı yurt içi satışları %92, İhracat satışları ise %162 oranında artış gösterdi. Anadolu Isuzu’nun 2021 yılındaki faiz ve vergi öncesi kârı ise (FAVÖK) bir önceki yıla göre %163 artışla 302 Milyon TL’ye yükseldi. 2021 yılında %116 oranında artan net hasılat ile birlikte, brüt kar marjı bir önceki seneye göre 81 baz puan iyileşerek %21,1 seviyesine yükseldi. 2020 yılında %9,2 olan FAVÖK marjı 2021’de %11,3 olarak gerçekleşti.
Anadolu Isuzu, 2021 yılında 4.051 adedi iç pazara, 1.006 adedi dış pazarlara olmak üzere, toplam 5.057 adet ticari aracın satışını gerçekleştirdi. 2020 yılı ile karşılaştırıldığında şirketin toplam satış hacmi %65,9 artış gösterdi. Anadolu Isuzu yurt içi satışlarda kamyon segmentinde %48,1, pick-up segmentinde % 231,7, otobüs segmentinde yüzde 110 artış kaydetti. 2021 yılındaki toplam yurt içi satışlardaki artış ise yüzde 63 oldu. Yurtdışı pazarlara yapılan satış adedi ise tüm segmentler toplamında bir önceki yıla göre yüzde 78,7 arttı.
Anadolu Isuzu, döviz kurundaki değişimlerin,
etkisini sürdüren pandemi koşullarına, küresel risklere ve makroekonomik
göstergelere bağlı olarak dalgalı bir seyir izlediği 2021 yılında, kur riskini
hassas bir şekilde yönetti. Önemli hammadde fiyatlarında önceki yılın son
çeyreğinden itibaren yaşanan 2021 sonuna kadar sürerken navlun fiyatlarında,
pandemi öncesi döneme kıyasla çok ciddi artışlar yaşandı. Bununla birlikte,
pandemi ile ortaya çıkan küresel talepteki sektörel değişim, arz sorunları ile
de birleşerek çip konusunda küresel bir tedarik sorunu haline dönüştü. Anadolu
Isuzu hammadde ve navlun fiyatlarındaki volatiliteyi uzun vadeli kontratlar ile
hassas bir şekilde başarı ile yönetirken, yapılan açıklamada çip tedariki ile
ilgili kısa-orta vadede şirketin finansal tablolarını etkileyecek seviyede bir
risk bulunmadığı belirtildi.
Anadolu Isuzu’nun yüksek performansı yıl sonu
mali sonuçlara yansıdı
Anadolu
Isuzu Genel Müdürü Tuğrul Arıkan
şirketin yıl sonu mali sonuçları ile ilgili değerlendirmesinde şunları söyledi:
“Anadolu Isuzu olarak pandemi etkilerinin sürdüğü 2021 yılında yüksek bir
performans yakaladık. Endüstri 4.0 ve dijital transformasyon vizyonumuzla
üretim altyapımızı Akıllı Fabrika teknolojilerini entegre ederek daha da ileri
düzeye taşıdık. Bu sayede terzi usulü imalat yaparak yurt içi ve yurt dışı
müşterilerimizin talep ve ihtiyaçlarını en iyi şekilde karşıladık, müşteri
memnuniyetini daha da yükselttik. 2021 yılında özellikle midibüs-otobüs
segmentinde ihracatımızı önemli ölçüde artırırken, midibüs segmentinde 18. kez
‘İhracat Şampiyonu’ olduk. Yakaladığımız bu performansla elde ettiğimiz
başarılar şirketimizin yıllık mali tablolarına da yansıdı. 2021 yılında başarılı
sonuçlara ulaşmamızda katkısı olan tüm çalışma arkadaşlarıma ve değerli iş
ortaklarımıza teşekkür ediyorum. Anadolu Isuzu olarak 2022 yılında çıtayı
üretim yaptığımız her segmentte daha da yükseltiyor, mevcut pazarlardaki
konumumuzu güçlendirirken yurtdışında yeni pazarlarla büyümemizi sürdürmeyi
hedefliyoruz. Anadolu Isuzu olarak ülkemizin yerli üretim gücüne, ihracatına ve
ekonomisine çok yönlü katkılarımızı bugüne kadar olduğu gibi bundan sonra da
sürdüreceğiz.”